lørdag den 4. september 2010

trafikministeren

i ministerrokaden for et godt stykke tid siden fik vi en ny trafikminister.
i den anledning skrev jeg til ham og bad ham om at sørge for at tilstandende på kystbanen blev forbedret.
jeg fik et svar for ikke så længe siden - en sludder for en sladder.

og så for nylig læste jeg på nettet at samme trafikminister nu havde skruet bissen på og forlangte af dsb at mindst 90 % af togene på kystbanen skulle være rettidige inden udgangen af 2010.

han har heller ikke forstået hvad det drejer sig om.

ret beset kunne dsb muligvis indfri det krav ved at lade være med at åbne dørene for passagererne.

så jeg skrev igen til ministeren og bad ham omformulere sit krav, så det ikke er 90% af togene, men 90% af passagererne der skal være rettidige.

jeg har sagt det før og gentager det gerne:

dsb lever ikke af rettidige tog.
dsb lever af tilfredse kunder.
og kunderne bliver tilfredse når de bliver behandlet ordentligt.

og det bliver de ikke i øjeblikket.

Ingen kommentarer: