lørdag den 4. september 2010

første indlæg 2010

ja, der er lange pauser.
og de er nok mest udtryk for en hvis resignation - som dog ikke er 100 %
men jeg er måske begyndt at erkende at dsb og dsbfirst kan nok ikke gøre for det.
de gør sikkert deres bedste og det er langtfra særlig godt.
set udefra virker det direkte amatøragtigt.
det værste er ikke forsinkelserne - det værste er informationen, mangel på information, ligegyldig information, løgne.

fx. den anden dag kom jeg ned til espergærde station sammen med min yngste datter.
vi skulle til københavn.
på den anden perron kørte et tog til Helsingør ind og stoppede og samtidig blev det meddelt i højtalerne at næste tog til Helsingør ville afgå om syv (eller måske var det tolv) minutter.
og jeg tænker hvad i alverden skal man bruge den oplysning til? hvis man skal til Helsingør, ville man vel hoppe ind i det tog der holdt på perronen - det var hverkan snavset eller fyldt. og ikke vente i syv/tolv minutter.

og et andet eksempel.
efter et heftigt regnvejr i august var der sket noget med banedæmningen lige syd for Rungsted, således at kun det vestlige spor kunne benyttes. og derfor gik dsb over til en nødkøreplan som gik ud på at sende et tog af sted i hver retning hvert 20. minut - et tog som stoppede ved alle stationer.
fair nok.
men i den anledning havde man så fundet følgende ordlyd til højtalerne (uddrag):

der afgår tog til Malmø og København hvert tyvende minut og tog til Helsingør og København hvert tyvende minut.

altså tog til København to gange hvert tyvende minut.
hvilket naturligvis ikke passede.
men hører de ikke hvad de selv siger.

Ingen kommentarer: